top of page

ברירת המחדל החדשה של גוגל: לא לאנדקס את התוכן שלך

yariv069

לאחרונה גוגל עברה להגדרה המוגדרת כברירת מחדל שבה היא לא מאנדקסת באופן אוטומטי תוכן חדש. שינוי זה מהווה תפנית מהעבר, שבו דפי אינטרנט חדשים יכלו למצוא את דרכם במהירות לתוצאות החיפוש. להשלכות של שינוי זה יש משמעות רבה, במיוחד עבור יוצרי תוכן. במאמר זה, נחקור מדוע גוגל ביצעה את הצעד הזה, כיצד הוא משפיע על יוצרים, ואילו אסטרטגיות ניתן לאמץ כדי להצליח במצב החדש הזה. בואו ננסה להבין על מה מדובר.


המעבר לאינדוקס סלקטיבי

בשנים האחרונות, אנו עדים לשינויים תכופים משמעותייפ באופן שבו גוגל מטפלת באינדוקס של תוכן אינטרנט. בעבר, גוגל פעלה לאנדקס כמה שיותר תוכן מהאינטרנט, ולוודא שמשתמשים יוכלו למצוא כמעט כל פיסת מידע באמצעות חיפוש פשוט. עם זאת, עולם התוכן האינטרנטי התפתח והשתנה, וכך גם הגישה של גוגל.

החל משנת 2019, גוגל החלה לתעדף אינדוקס המותאם קודם כל למובייל, מה שאומר שגרסת המובייל של אתר הפכה לגרסה העיקרית לאינדוקס. אך לאחרונה, ניכר מעבר לאינדוקס סלקטיבי. גוגל כבר לא מנסה לאנדקס כל דף שהיא נתקלת בו. במקום זאת, היא מראה הרבה יותר אבחנה לגבי התוכן שנכלל בתוצאות החיפוש שלה.

השינוי הזה אומר שעמודים חדשים רבים ואתרים קטנים יותר עשויים שלא להיות מאונדקסים כלל, אלא אם כן הם עומדים בקריטריונים מסוימים. המיקוד של גוגל עבר לאינדוקס של תוכן ייחודי ממקורות מבוססים. זוהי תגובה לתופעות כגון:  התפוצצות התוכן באיכות נמוכה, טקטיקות SEO מניפולטיביות ותפוצה רחבה של טקסט שנוצר על ידי בינה מלאכותית.

עבור יוצרי תוכן, השינוי הזה הוא חרב פיפיות. מצד אחד, הוא מעודד סטנדרטים גבוהים יותר ודוחף אותנו לייצר תוכן בעל ערך אמיתי. מצד שני, זה מקשה הרבה יותר על אתרים קטנים או חדשים יותר להגיע לנראות. כעת עלינו לעבוד קשה יותר כדי להוכיח לגוגל את הערך של התוכן שלנו, ולוודא שהוא בולט בעולם הדיגיטלי הצפוף. 


הסיבות להחלטה של גוגל

כאמור, בתקופה האחרונה, גוגל ביצעה שינויים משמעותי באופן שבו היא מבצעת את האינדוקס של התוכן באינטרנט. הסיבות להחלטה זו הן מגוונות ונובעות מהאתגרים שמעמיד עולם התוכן הדיגיטלי המתפתח ללא הפסק.

התפוצצות התוכן באיכות נמוכה הפכה לבעיה מרכזית. האינטרנט מוצף בבלוגים, מאמרים ואתרים המציעים ערך מועט, מה שהופך את משימתה של גוגל לארגן את המידע העולמי לקשה יותר ויותר. יוצרי תוכן רבים נקטו בשיטות SEO מניפולטיביות, כגון דחיסת מילות מפתח ותרמיות קישורים, כדי "לרמות" את המערכת ולהשיג דירוגים גבוהים יותר. טקטיקות אלו פוגעות באיכות תוצאות החיפוש ומקשות על המשתמשים למצוא מידע שימושי באמת.

שנית, הופעת התוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית הוסיפה שכבה נוספת של מורכבות. כלים כמו chatGPT יכולים לייצר כמויות עצומות של טקסט שכמעט ואינו ניתן להבחנה מכתיבה אנושית. בעוד שלהתפתחות טכנולוגית זו זו יתרונות רבים, היא גם גורמת לכך שהאינטרנט מתחיל להיות מוצף בתוכן חסר מקוריות ועומק. האלגוריתמים של גוגל מתקשים להבחין בין תוכן בעל ערך אמיתי לבין הרעש, מה שמצריך גישה סלקטיבית יותר לאינדוקס.

לבסוף, גוגל מציגה את הצירוף E-A-T: מומחיות, סמכות ואמינות (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness). צירוף זה נועד לתעדף תוכן ממקורות ידועים ואתרים מבוססים, אשר סביר יותר שיספקו מידע אמין. על ידי סלקטיביות לגבי התוכן שמתאנדקס, גוגל מקווה לשפר את האיכות הכוללת של תוצאות החיפוש שלה, תוך הבטחה שהמשתמשים מופנים למקורות הטובים ביותר האפשריים.


השלכות עבור יוצרי תוכן

למעבר לאינדוקס סלקטיבי השלכות מרחיקות לכת עבור יוצרי תוכן, במיוחד אלו שאינם חלק ממותגים גדולים וותיקים. בעבר, יצירת תוכן הבטיחה סיכוי סביר להיות מאונדקס ונמצא על ידי קוראים פוטנציאליים באמצעות חיפוש בגוגל. כעת, כללי המשחק השתנו באופן משמעותי, ועלינו להסתגל למציאות החדשה.


קושי מוגבר בהשגת נראות

אחת ההשפעות המיידיות ביותר היא הקושי בהגעה לנראות בתוצאות החיפוש. ללא אינדוקס אוטומטי, תוכן חדש נמצא בסיכון גבוה להישאר מחוץ לטווח ה"ראייה" של גוגל לחלוטין. המשמעות היא שגם מאמרים איכותיים ומבוססי מחקר עשויים לעולם לא להיכלל בתוצאות החיפוש אם לא יעמדו בקריטריונים החדשים והמחמירים יותר של גוגל. עבור אתרים קטנים יותר ובלוגרים עצמאיים, מדובר בקושי משמעות. עליהם להשקיע מאמץ נוסף על מנת להבטיח שהתוכן שלהם ייחודי מספיק כדי למשוך את תשומת לבה של גוגל.


הצורך בתוכן ייחודי ואיכותי

יצירת תוכן ייחודי ואיכותי תמיד הייתה חשובה, אך כעת מדובר באלמנט קריטי. האינדוקס הסלקטיבי של גוגל מעדיף תוכן שהוא באמת חדשני או שממלא פער משמעותי באינדקס הקיים שלו. משמעות הדבר היא שעיון מחדש בנושאים או הפקת תוכן דומה למה שכבר קיים לא יספיקו. עלינו לחפור עמוק יותר, להציע נקודות מבט חדשות ולכסות נושאים שלא זכו למענה נרחב. גישה זו דורשת יותר זמן ומאמץ אך היא הכרחית על מנת לבלוט בעיני גוגל.


תפקיד הסמכות וההיכרות עם המותג

לסמכות ולהיכרות עם המותג תפקיד משמעותי בנוף האינדוקס החדש. מותגים מבוססים עם היסטוריה של הפקת תוכן אמין נוטים יותר לזכות באינדוקס של התוכן החדש שלהם. עבור שחקנים קטנים יותר, בניית סמכות והיכרות הופכת לחיונית. ניתן לעשות זאת באמצעות איכות עקבית, מעורבות עם הקהל ואולי שיתוף פעולה עם גורמים מבוססים בתעשייה. זוהי אסטרטגיה ארוכת טווח, אך היא קריטית להשגת האמון של גוגל.


בהתחשב באתגרים אלו, יוצרי תוכן צריכים להתאים את האסטרטגיות שלהם. גישה אחת היא התמקדות במנועי חיפוש ופלטפורמות אחרות (כגון רשתות חברתיות)  שבהן התוכן שלהם עשוי להיות מאונדקס ומתגלה ביתר קלות. מינוף מדיה חברתית וערוצי הפצה אחרים יכולים לסייע בהכוונת תנועה ישירות לתוכן, תוך הפחתת הצורך באינדוקס של גוגל .


התאמה והסתגלות למציאות החדשה

יוצרי תוכן נדרשים כעת להתנהל במצב שבו אינדוקס התוכן  בגוגל אינו מובן מאליו. הנה כמה דרכים שבהן נוכל להסתגל למציאות החדשה הזו:


התמקדות באיכות וייחודיות

ראשית, איכות התוכן שלנו היא קריטית. גוגל כעת נותנת עדיפות לתוכן שאינו רק כתוב היטב, אלא גם ייחודי ובעל ערך. עלינו לוודא שהמאמרים, פוסטים בבלוג ותכנים דיגיטליים אחרים שלנו מציעים נקודות מבט חדשות או מידע שאינו זמין בקלות במקומות אחרים. משמעות הדבר היא לצלול עמוק יותר לנושאים, לערוך מחקר ולספק תובנות מעניינות וחדשות.


בניית סמכות ואמון

גורם מפתח נוסף הוא בניית סמכות ואמון בנישה שלנו. ניתן להשיג זאת על ידי הפקת תוכן איכותי באופן עקבי, מעורבות עם הקהל שלנו והתבססות כמומחים בתחומנו. עלינו לשאוף לקבל קישורים נכנסים מאתרים בעלי מוניטין, כך גוגל תזהה את סמכותנו. פוסטים אורחים, שיתופי פעולה ואפילו הרצאות באירועי תעשייה יכולים גם הם להגביר את הנראות והאמינות שלנו.


אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש אחרים

בעוד שגוגל נותרת מנוע החיפוש הדומיננטי, יהיה חכם לגוון את מאמצי ה SEO שלנו. מומלץ לבצע אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש צומחים אחרים תוך הבנת האלגוריתמים שלהם והתאמת התוכן שלנו בהתאם.


מינוף מדיה חברתית וערוצים אחרים

לבסוף, אסור לנו להסתמך אך ורק על מנועי חיפוש לצורך נראות. פלטפורמות מדיה חברתית וניוזלטרים יכולים להיות כלים רבי עוצמה להנעת תנועה לתוכן שלנו. על ידי בניית נוכחות חזקה בפלטפורמות אלו, אנו יכולים להגיע לקהל שלנו ישירות, תוך הפחתת הצורך באישור של גוגל לתכנים שלנו.

בעידן חדש זה של אינדוקס סלקטיבי, חשוב מתמיד להיות אסטרטגיים, חדשניים ופרואקטיביים בגישתנו ליצירת והפצת תוכן וליצירת קשר משמעותי יותר עם הקוראים שלנו.


נשמח לשתף תובנות נוספות בנושא הזה בפגישה עם המומחים של פינטק דיגיטל לנושא  SEO.



21 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page